Algemene Voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn tot stand gekomen op 27 okt. 2021.

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn

herroepingsrecht;

  1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en

een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

  1. Dag: kalenderdag;
  2. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten

en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

  1. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om

informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige

raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

  1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien

van de overeenkomst op afstand;

  1. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt

die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan

consumenten aanbiedt;

  1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de

ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten,

tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of

meer technieken voor communicatie op afstand;

  1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten

van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte

zijn samengekomen.

  1. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

ELITE SPORTSWEAR

Kanaal van Steenenhoek N.Z. 3,

4202 LS Gorinchem

Tel:

0636562602 / 0612601903: Alleen via whatsapp.

E-mailadres:

info@elitesportswear.nl

KvK-nummer:

84112719

Btw-identificatienummer:

NL863100971B01Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke

tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

  1. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voor

waarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal

voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voor

waarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk

kosteloos worden toegezonden.

  1. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid

en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden

langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat

deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame

gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand

wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg

kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of

op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  1. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of diensten

voorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en

kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de

toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

  1. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of

gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor

het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen

worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

  1. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar

de geest’ van deze algemene voorwaarden.

  1. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze

voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit

nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  1. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten

en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het

aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldin

gen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.

Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  1. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aan

leiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

  1. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.

Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte

kleuren van de producten.

  1. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en ver

plichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het

bijzonder:

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor

nodig zijn;

  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de

ondernemer de prijs garandeert;

  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het

gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een

andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte

communicatiemiddel;• of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze

deze voor de consument te raadplegen is;

  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem

in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien

gewenst herstellen;

  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan

worden gesloten;

  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze

waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;

en

  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
  • De maten waarin het product beschikbaar is, de kleuren waarin het product

beschikbaar is en van wat voor soort materiaal het product is gemaakt.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van

aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voor

waarden.

  1. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de onderne

mer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang

de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de

overeenkomst ontbinden.

  1. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en

organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij

voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer

daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  1. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan

zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn

voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond

van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd

gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden

te verbinden.

  1. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk

of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opge

slagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  1. het emailadres van de onderneming waar de consument met klachten terecht kan;
  2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht ge

bruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepings

recht;

  1. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  2. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze

gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

  1. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van

meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eer

ste levering.

  1. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende be

schikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder

opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag

na ontvangst van het product door de consument of na ontvangst door een vooraf door de

consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij

zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen

beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in

de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de

ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

  1. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit

binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het

kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een

ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik

te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te

sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd,

bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

  1. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt

gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft

teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave

van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan

van de overeenkomst.

  1. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de

ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke

instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van retourzen

ding voor zijn rekening en in bepaalde gevallen ook de reeds eventueel betaalde/ verschuldigde

verzendkosten. De ondernemer betaalt alleen de verzendkosten terug van de goedkoopste stan

daard aflevermethode. Daarnaast hoeven de verzendkosten niet te worden terugbetaald door de

ondernemer wanneer er meerdere producten zijn geleverd en de consument slechts een gedeelte

daarvan terugstuurt. Dan hoeven alleen de verzendkosten terugbetaald te worden die voor het te

ruggestuurde deel aan de consument rekening zijn gebracht. De ondernemer hoeft niets terug te

betalen indien voor het totale pakket dezelfde verzendkosten in rekening zijn gebracht als voor le

vering van slechts één product zou zijn gebeurd.

  1. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig moge

lijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat

het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terug

zending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door

de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere

betaalmethode.

  1. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de con

sument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

  1. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product

wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is

verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals om

schreven in lid 2 en 3 van dit artikel. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de

ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft

vermeld.

  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consu

ment;

  1. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  2. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  3. die snel kunnen bederven of verouderen;
  4. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de onderne

mer geen invloed heeft;

  1. voor losse kranten en tijdschriften;
  2. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling

heeft verbroken.h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  2. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde

datum of tijdens een bepaalde periode;

  1. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de

bedenktijd is verstreken;

  1. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden

producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen

in btw-tarieven.

  1. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen ge

bonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op

heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat

eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

  1. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toe

gestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

  1. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toege

staan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

  1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag

waarop de prijsverhoging ingaat.

  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zet

fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet ver

plicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst,

de ter indicatie in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid

en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande

wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer

er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke

rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de

ondernemer kan doen gelden.

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan

de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden

in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De

ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de

producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen

ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

De garantie geldt niet indien:

  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door

derden heeft laten repareren en/of bewerken;

  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of

anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van

de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de

overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de

toegepaste materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen

en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verle

ning van diensten.2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

  1. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccep

teerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 10 dagen uitvoeren, tenzij consu

ment akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging onder

vindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de

consument hiervan uiterlijk 10 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument

heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft

geen recht op een schadevergoeding.

  1. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen

rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadever

goeding.

  1. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de con

sument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbe

talen.

  1. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen

om aan de consument een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Voor verzending van het

product zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel be

schikbaar is en in overeenstemming met de consument ook kan worden geleverd. Bij vervangen

de artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.

  1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het mo

ment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend

gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedra

gen via het door consument gekozen betaalmiddel en de daaraan verbonden voorwaarden te

worden voldaan.

  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onver

wijld aan de ondernemer te melden.

  1. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkin

gen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te

brengen. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat

hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een

termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het

uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wette

lijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelij

ke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over

openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de vol

gende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consu

ment afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt

de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk

omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft gecon

stateerd.

  1. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf

de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd

vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht

van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwach

ten.

  1. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is

voor de geschillenregeling.

  1. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mo

gelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

  1. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk

anders aangeeft.7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar

keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaar

den betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument

woonachtig is in het buitenland.

  1. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele

van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze

door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame

gegevensdrager.

.